Monday, May 31, 2010

En vecka till...

Så där ja, nu kan man nog nästan säga att jag har kommit igång med löpträningen. Inte så att jag springer några långa sträckor och absolut inte i ett svep, men igår klarade jag 5 km under 40 minuter och det är bra för att vara jag. Idag hann jag inte springa mer än 20 minuter (varav fem var uppvärmning...) men målet imorgon är att se hur många minuter i sträck jag orkar springa. Eller jogga, för det är nog snarare det än något annat. Sen på onsdag hägrar Vårruset i Stockholm med mamma, syster och svägerska (och ett par kollegor till mamma, tror jag?) Egentligen ska man ju inte träna varje dag och framför allt inte samma muskelgrupp, men jag försöker ta mig över tröskeln fortfarande. Alla som springer säger att de första två veckorna är jobbigast och därför tänker jag springa, springa, springa varje dag i två veckor och sen försöka få till två-tre gånger i veckan efter det, när det har blivit roligt. Om det nu blir det... Men eftersom både igår och idag har gått bättre än jag någonsin trodde att det skulle gå för mig på just det här området så finns det ju hopp... :)

Har vart på grillfest ikväll, mycket trevligt och ingen kamera, som vanligt. Har massor av planer för veckan, men förstår inte hur jag ska hinna med allt som jag skulle vilja: Stadsparken med E, lunch med småvännerna och deras mammor, lunch med N & J, träna, tvätta, städa, övningsköra minst två gånger med A och förbereda för svärmorsbesök till helgen. Jag läste nyligen att om man ska hinna med allt som "ska"/borde hinnas med (enligt experterna) i form av träning, hem, familj, jobb etc, så behöver man ha 54 timmar på ett dygn. Nu skulle va en bra idé att införa ett sånt dygn! Jag har typ fyra dagar på mig att hinna allt det där, och jag skulle ju uppenbarligen behöva en vecka...

No comments: