Tuesday, May 04, 2010

Mrs Tant

Så här är det: Jag har inget emot om mina vänners barn kallar mig Tant Jessica. I USA kallar barnen sina kompisars föräldrar Mrs This och Mr That, så Mrs O eller Tant Jessica, det gör ingen skillnad. MEN när nån som är MER ÄN DUBBELT SÅ GAMMAL kallar mig TANT inför sitt barnbarn, DÅ blir jag lite lagom upprörd! Det hände mig i parken idag när jag var där med E och hennes kompisar. En lite äldre tjej ville låna E's hink, vilket inte gjorde mig någonting, men tydligen så störde det hennes farmor/mormor, för hon sa åt lilltjejen att "Lämna tillbaka den till tanten". Jaha, och själv då? Suck.

Jag har haft en heldag ute. Åkte strax före halv elva i förmiddags och kom hem halv åtta på kvällen! Dagen inkluderade playdate i lekparken, lunch på stan, besök på biblioteket och ett par butiker som säljer scrapbooking-stuff, sen Coop och till sist middag på Ikea. Så kan det gå när man inte orkar laga mat... Nu ska jag sätta mig en stund o kika över min uppsats så jag kan komplettera det som behöver kompletteras och sen skicka in den för (förhoppningsvis...) sista gången någonsin!

No comments: