Wednesday, March 31, 2010

Kvack, kvack

Det mest underhållande med programmet "Kajsa Anka söker assistent" på tv 3 är nog ändå de sökande, som tar det på sånt allvar! Jag har svårt att förstå hur man kan ta någonting som har med henne att göra på allvar. Däremot så gillar jag hennes resonemang kring att sparka folk: "Jag tycker mer synd om mig själv, för det är mina pengar som går till spillo".

Imorgon är det egentidsdagen, jag försöker få till en eftermiddag i veckan när jag kan lämna E med A och göra vad JAG känner för. Jag har en hemsk bekännelse: Jag är trött på att vara hemma. Det är inte det att jag inte gillar E, hon är ju helt fantastisk på alla sätt och vis. Men det sociala behovet blir inte tillgodosett och jag har långtråkigt. Särskilt nu när det är slask ute. Jag är helt enkelt inget housewife material. Jag menar, samma bok är bara rolig så många gånger, rulla en boll fram och tillbaka på köksgolvet likaså. Jag tror (hoppas...) att jag kommer ha mer energi över när jag börjar jobba igen i höst. Hur som helst, en egen eftermiddag i veckan är en sorts lösning för nu iaf, och eftersom A tentade av den här kursen redan första dagen så är han ledig hela veckan och jag får en heldag imorgon. Hurra! (Både att A är ledig och att jag får en heldag för mig själv). Planen är träning och lunch samt en tur på stan för att lämna tillbaka en skjorta jag inte är helt nöjd med. Den är typ figursydd för Ringaren i Notre Dame, jättepösig i ryggen. Så det blir inget med den. Så det så.

1 comment:

Jossan said...

bra med egentid min vän:)have fun=)