Monday, March 22, 2010

Bröllop

Jag vet med bestämdhet att vi lämnade Uppsala med smältande snö och sol i torsdags. Okej, inte så mycket sol just i torsdags, men den senaste veckan innan det. Igår kom vi hem till snökaos, avåkta bilar och poliser som dirigerade trafiken. Vad gick fel medan vi var i Göteborg i helgen?! Idag har det dock töat och solat igen, så det finns fortfarande hopp om vår... Göteborg var trevligt, även om vi inte hann göra så mycket av själva staden. Lite shopping med Ja i fredags, medan våra makar satt hemma och nördade, men sen var det bröllop i lördags och hemfärd på söndagen, så det blev inte så mycket mer än bröllopet. Vilket ju inte gjorde så mycket, det var ju för bröllopet vi åkte ner, inte för att typ gå på Liseberg/Universeum/Ullared/Nåtannatturistigt. Det tar vi nästa gång. Det var hur som helst massa trevligt att träffa Ja & CF samt gå på bröllop. Brudgummen, en kompis till A, är en väldigt macho kille och att se honom så sammanbiten medan bruden skred nerför altargången med sin far och sen se honom gråta i slutet av vigseln när sista solosången sjöngs, det var lite otippat men väldigt fint :) Festen var trevlig men jag ska sluta gå på vinterbröllop, för det var inget roligt att stå ute o kramas/vänta på brudparet vid festlokalen! Maten var helt fantastisk (den hade jag sett fram emot sedan vi fick inbjudan, så jag hade höga förväntningar) och alltsammans var väldigt trevligt, även om det var konstigt att vara ifrån E en hel helg. Eftersom det mest är A som känner brudparet så vet jag inte om jag vill lägga ut bilder här, men den som vill se de få bilder vi tog är välkommen hit :)

Nu känns det som ett osammanhängande inlägg när jag läser igenom vad jag har skrivit, men det skyller jag på att jag är på väg till annat och inte har tid att sitta här. Over and out!

No comments: