Friday, March 26, 2010

Earth hour

Jag såg en vandrande Amerikansk flagga idag. Har man röd-vit-randig tröja på sig så kanske man ska tänka en gång till innan man tar på en mörkblå halsduk med vita stjärnor. Eller så hade han tänkt en gång till och var väl medveten om hur han såg ut, det vet jag ju förstås inte...

Det här med Earth hour, att hela världen ska släcka alla lampor under en timme för att spara energi, det är ju ett fantastiskt påfund! Inte för att jag tror att nån kan göra allt, men som bekant så kan ju alla göra nåt, så om alla släcker sina lampor (och framför allt de stora företagen), då blir det ju skillnad. Så jag ska iaf släcka alla mina lampor (och stänga av tv:n och datorn) imorgon kväll. Undrar hur borgmästaren i NYC resonerar kring sin stad. För att inte säga Las Vegas...

Jag o E åkte ner på stan i eftermiddags och handlade lite (...) A tog hand om tvätten under tiden men sa att det var okej för oss att åka, klart man passar på då... Införskaffade bl.a. en till skjorta som jag har spanat på ett tag, samt lite accessoarer till mina linnen jag köpte igår.

Det här är förresten det absolut dummaste jag har läst på länge. Man kan tycka vad man vill om kön och genus, själv har jag ingenting emot att klä E i rosa och tror inte alls att jämlikhet är lika med könsneutralitet. Men att män skulle vara rent farliga hemma med barnen, för att de egentligen är inställda på att jaga bisonoxar... Hallå?!

Nog om detta. E sover och jag ska tvurfa resten av kvällen.

1 comment:

AnnieeG said...

kul med klänningskavalkad!!! Bättre sent än aldrig ;-) Kram och trevlig helg!