Monday, February 08, 2010

In her shoes

Det har varit en lång helg, med svärmorsbesök och förkylning. Svärmor har åkt hem men förkylningen stannade kvar och gör sitt bästa för att förpesta min tillvaro. Likaså E. Tur är det väl att hon stannar iofs, men måste ungen passa på att vägra sova just den enda kväll som A är borta? Detta ledde dels till att jag fick min ensamkväll förstörd och dels till att jag blev skogstokig på tramsungen. Suck, över en timme tog det för henne att somna, trots att jag satt med henne. Why oh why... När hon väl somnade sen, strax efter nio, tänkte jag passa på att se en chick flick, In her shoes, eftersom det aldrig blir av när A är hemma. Jo, tjena. Först ville dvd-spelaren öht inte starta, tog mig fem minuter bara att slå på power-knappen (och det beror inte på min tekniska inkompetens). Sen fastnade filmen, jag missade en viktig replik och skulle spola tillbaka för att se vad som sas. Då hängde sig filmen. Två gånger. Till slut gav jag upp, fick igång filmen och spolade inte tillbaka nåt mer. Den var inte så bra, ganska klyschig, typisk Hollywoodrulle. Två pumpor av fem, inte mer.

Apropå mitt nya jobb som jag tänkte få så ska jag på intervju på fredag, så nu kan ni börja hålla tummarna eller en be en bön, vilket som passar er bäst.

Nu ska jag sova.

2 comments:

Jossan said...

jag ber en bön..:)

mamsen said...

Jag med:)