Friday, February 26, 2010

Rondellhund!

Vissa dagar drabbas jag av en massa blogginspiration när jag är ute o gör saker, men sen glömmer jag bort det när jag kommer hem till allt som måste prioriteras innan jag hinner sätta mig vid datorn. Idag när jag var ute o shoppade (byxor, ingen klänning) så kom jag dock på en sak som jag hade tänkt skriva om för ett par veckor sen. Det här med folk i rondeller i allmänhet och fruntimmer i rondeller i synnerhet! När jag tog körkort fick jag lära mig att om man ska höger ligger man i högerfil, ska man vänster ligger man i vänsterfil och ska man rakt fram kan man ligga i vilken fil som helst. Uppenbarligen hade inte b*tchen jag träffade på vid gamla E4-an fått lära sig det, för när jag låg i vänsterfil och skulle rakt fram så låg hon i högerfil och skulle svänga vänster, vilket fick till konsekvens att jag nästan hamnade in i hennes sida. Och hon tyckte det var mitt fel! Tyckte jag skulle hålla ytterfil när jag ska svänga ut ur rondellen. Men seriöst, i vilken annan korsning skulle hon försöka svänga vänster från högerfil? Kom igen... (Att jag kom på det här just idag var för att jag såg henne när jag var ute o handlade).

I veckan som gått har jag - förutom att titta på OS och blogga - sorterat om i bokhyllan. Nu känns det mycket mindre rörigt :) Tyvärr gäller det bara den ena, den andra är lika rörig som den alltid har varit. Det finns inte tillräckligt med böcker för att fylla båda, och ja, stereon är ju liksom som den är och svår att sortera i färgordning... Samma gäller för en del flerfärgade böcker också, ett i-landsproblem som jag får fundera vidare på hur jag ska lösa.
Den här veckans istället för är riskakor. Istället för chips (som är en av mina största laster!) Mitt nya liv version 10.2.26 har börjat och nu är det riskakor och vindruvor som gäller. Köpte riskakor med nacho- och chilismak häromdagen. Det är som att äta kalaspuffar med chili... Lite udda men helt klart ett alternativ! Med bara tre veckor kvar till årets första bröllop så måste jag skärpa mig.

Nu ska jag kika vidare på herrarnas skidskyttestafett. To be continued!

No comments: