Wednesday, February 10, 2010

Veckans tips

Veckans musiktips blir Paloma Faith! Har ni hört den där New York-låten som går på radio med jämna mellanrum? Jag köpte albumet för ett par veckor sen och det var mitt bästa skivköp på väldigt länge. Okej då, det var nog mitt ENDA skivköp på länge (förutom att jag köpte Melody Gardot samtidigt) men det var ändå väldigt bra.

Veckans mat: Varm fetaost. Okej, inte så mycket till mat kanske, men ett väldans gott tillbehör alternativt aptitretare. Det behövs inte mycket tid, ca 30 sekunder i micron till 50 gram. Ett annat alternativ om man har lite mer tid är att lägga den i folie i ugnen. Fråga mig inte hur många grader dock, för jag har bara fått det serverat till mig, inte gjort det själv.

Veckans tv: Vinterspelen 2010, på kanal 5. Lite som Wipeout, fast vinter istället för Sydamerika. Väldigt underhållande. Nog med gratisreklam.

Veckans istället för: Vindruvor. Istället för godis. Okej, det är inte mitt tips utan ett tips jag fick från en härlig vän och det funkar. Av den anledningen har jag på två dagar köpt mer vindruvor än vad jag i vanliga fall köper på ett halvår. Inte ätit upp alla än men det lär hända innan helgen.

Detta är nog mer "årets tips" än "veckans" som rubriken antyder. Men det är åtminstone lite tips för alla som känner att de behöver ett eller två :)

No comments: