Monday, January 04, 2010

Post Christmas detox

VARFÖR har ingen introducerat mig för min nya vän, torrschampot, tidigare?! Det är ju GULD att kunna spraya lite sånt i håret istället för att våndas över att man inte orkar tvätta det! Jag har en ny bästis i badrummet!

Apropå skönhetsprodukter så har jag insett på sistone att det ligger mer än vad man tror i det där med att skönhet kommer inifrån. Jag hade en vän för några år sen, en snygg tjej med hjärtat på rätta stället och det var det som gjorde henne vacker. Jag träffade henne för ett tag sen, efter att inte ha setts sen förra hösten och innan dess minns jag inte ens när. Nånting har förändrats, attityden var ytligare och där försvann skönheten. Tittade på lite fejsbook-bilder av henne för ett tag sen också, och det syntes även där att hon inte är lika vacker som hon en gång var (och tro mig, det handlar inte om ålder). Nu är hon bara en snygg tjej helt plötsligt. Vilket ju iofs inte är helt fel att vara heller, men det saknades nånting...

Och när vi ändå är inne på spåret skönhet så har jag kommit igång med min efterjul-detox, så nu lever jag på frukt, grönsaker o baljväxter ett tag framöver. Vi får se hur länge kroppen orkar, den skriker redan efter kolhydrater, första dagen... Hur som helst, ju fler som vet om det desto svårare är det ju att smita undan, så därför talar jag om det här!

Jul och nyår har passerat, jag borde lägga upp bilder och kanske sammanfatta året som gått. Ja, det senare är ju enkelt: Ester. Så, där är min årskrönika. Bilder kommer när jag har letat fram kameran. Helgerna var mysiga med släkt på olika håll och vardagen vägrar infinna sig när man går hemma hela dagarna (eller är ledig iaf), det blir liksom ingen riktig struktur. Det är tur att åtminstone A har måndag-fredag-söndag-veckor, annars hade jag blivit skogstokig! Imorrn ska jag nog ta mig ut med E, till banken för att lösa in en utbetalning från försäkringsbolaget (jag har äntligen sålt Skodan) och sen får vi se vad mer dagen har att erbjuda. Efter ett par tunga veckor verkar lillskruttan rätt seg, så det blir kanske bara Gottsunda imorrn så kanske hon orkar hitta på nåt mer konstruktivt mot slutet av veckan, leka med sina kompisar kanske...

Bloggandet har känts mer som ett tvång och måste än som ett nöje på sistone och därför har jag inte tagit tag i det på länge nu. Jag har egentligen ingen större inspiration ikväll heller, men nu vet ni iaf att vi lever här på vår kant! Vi får se när jag orkar skriva igen nästa gång...

No comments: