Tuesday, January 05, 2010

Hoppa upp och ner

Vem har bestämt att alla tjejer ska skriva sin bh-färg i statusfältet på Fejsbook just ikväll? Och hur bar h*n sig åt för att få med typ alla på tåget?! Jag har dock ingen lust att berätta för hela världen vad jag har för färg på min, så det så.

Dagen har vart så där bra måste jag säga! Klockan 3 i morse vaknade jag o A av att E stod i vår säng och hoppade upp och ner. Hon höll i sig i sänggaveln och det fanns inte på hennes världskarta att hon skulle ligga ner o sova. Så hon stod där i ca 15-20 minuter, sen stökade hon runt lite i sängen, kröp ner till fotändan o la sig en stund, kröp upp igen och somnade om strax efter halv 4. För att sova en hel halvtimme... 10 över 4 vaknade jag av att hon grät och hade ont av tänderna som är på väg, så det blev till att fixa Alvedon och en flaska vatten så kunde hon somna om igen. Men tro inte att hon sov nå längre i morse för det, nej nej, klockan 9 som vanligt så var hon vaken! Sen sov hon en knapp halvtimme under hela dagen så det var inte undra på att hon somna som en stock strax efter 19 ikväll... Nu i efterhand kan jag iaf inte låta bli att skratta åt hennes fasoner i natt, hopp hopp!

Annars har det varit en lugn dag utan några djupare tankar. Kombinationen detox och för lite sömn i två nätter har väl kanske inte världens bästa inverkan på mitt mentala mående och när min torrschampoflaska som jag prisade igår visade sig vara slut efter två användningar (nåt måste ha hänt!) så bröt jag ihop en liten skvätt, för att sedan komma igen under kvällen. Imorgon är det röd dag, vilket är synd för jag känner att det är dags att hitta på nåt nu igen, efter tre dagar hemma. Men jag får väl vänta till torsdag... Under tiden ska jag se vart man kan köpa torrschampo billigare än 250 kronor flaskan. Hoppas i smyg på att Svartsmurfen kan köpa med sig en flaska hem från USA när han kommer om ett par veckor, men sen är det ju det där med att få hit den från Umeå också, det har ju visat sig kunna ta sin lilla tid (vi pratar över ett år...) när han har handlat där åt mig förut... :/ Eller så hoppas jag att nån frisörsalong på stan har rea på torsdag...

Kameran har jag inte letat upp än, så bilderna dröjer.

1 comment:

littlestaar said...

Klättrar ungen ur sin egen säng nu & kommer in till er?!? ;) Luck har oxå tänder på g & väääldigt svårt att sova på nätterna, så även här går P & jag omkring som två lik... det har sina sidor med barn, men viss e de underbara trots allt?!? Ta hand om dig, kram!