Thursday, January 21, 2010

Bikten

Wii Fit Plus (WFP) är en bra uppfinning. Nog för att träningen inte är lika effektiv som samma tid på Friskis och Svettis, men den är bra mycket mer effektiv än samma tid i soffan! Så nu slipper jag ha dåligt samvete över att jag inte rör mig varje dag. (Idag har jag dessutom gått en promenad också, så nu ligger jag verkligen på pluskontot!)

It's confession time: Jag VILL inte sluta äta godis. Jag är inne i en period där min kropp skriker efter kolhydrater varje dag och det räcker inte med att ge den pasta. Det måste toppas med chips eller godis. Och jag vill inte sluta. En bekant skrev på FB häromdagen att det kroppen är sugen på behöver man - och jag gillart! Att leva efter den filosofin är/kan vara förödande men just nu är det så. Så det så. Därför tänker jag fortsätta äta kolhydrater, tills den dag jag känner att jag inte vill längre. Då ska jag sluta. Tills dess tänker jag njuta av att jag inte har dåligt samvete över det.

Nu: Sängen.

2 comments:

www.mewertzaxelsson.blogspot.com. said...

Ja du, så är det. Du är inte ensam,
alla goda förutsättningar, går i stöpet. Jag älskar smågodis och söta saker hemmabakade semlor m.m.
Och vikten ökar stadigt, är det så viktigt egentligen med vikten?
Huvudsaken man mår bra och är vacker på insidan..... ses snart Maritha.gastm

mamsen said...

Så länge du är medveten om vad du behöver äta så kan du unna dej annat åxå, bara det inte blir bara det onyttiga.