Wednesday, May 27, 2009

Gottsunda...

Man känner sig så där lagom välkommen hem när man möts av två utbrända bilar på en parkeringsplats längre upp på gatan. Det hände oss när vi kom från Örebro i söndags. Nu är den ena borta och den andra står kvar (eller gjorde igår iaf) som en reminder att det är dags att flytta härifrån innan Ester blir stor...

I övrigt har det varit några ganska lugna dagar sen vi kom hem. Jag var ledig i måndags och jobbade fyra timmar igår. Rumsvisitering på avdelningen, lite halvspännande att se vad man kan hitta men inte jätteroande rent generellt. Idag är jag ledig igen och E unnade mig en sovmorgon. Ända till halv ett...! Hon va uppe ett tag med A, men somnade om igen efter inte alltför länge. När jag vaknade låg hon o tittade med stora ögon på mig och då kom jag ihåg meningen med livet igen :) (Inte för att jag hade glömt bort den egentligen, men en extra påminnelse skadar inte!)

E har under rubriken "övriga nyheter" börjat hitta sina fötter. Hon har tittat på dom ganska länge och sett ut som att hon funderat på hur ska kunna komma åt dom. Igår lyckades hon komma på knepet och tog tag i sin egen fot och det har hon upprepat två gånger idag. Imorrn ska hon till BVC, så då kan jag återkomma med huruvida hon växer som hon ska... Men nu: Potatis!

No comments: