Tuesday, May 12, 2009

En till bebis =)

I perioder gör jag inget annat än bloggar, men sen kommer det tider i livet då jag inte ens hinner starta datorn på flera dagar. Dom senaste två veckorna har vart en sån period. Jag har hunnit sitta vid datorn ungefär två gånger i veckan. Inte så lätt att producera bloggmaterial då...

Har varit på kurs i Stockholm i två dar, allmänpsykiatri. Intressant för mig, förödande för alla runt omkring ;) Det är lätt att vilja ställa diagnoser när man har gått såna där kurser, vill minnas att det var likadant efter socialpsykiatrin på universitetet. Imorrn hägrar utbildning på jobbet. Det känns otroligt skönt att jobba dagtid tre dagar i rad, även om det var riktigt riktigt jobbigt att gå upp i morse och troligen inte blir lättare imorron. Etik och självskydd är det iaf som gäller.

Jag förstår inte varför jag ger mig på att spela spel mot A. Jag är universums sämsta förlorare och det är klart att han vinner i ett strategispel som han har spelat jättemycket på sistone, medan jag knappt har spelat alls på två år. Tre gånger dessutom! Varför gör jag så här mot mig själv?

Hur får man ett barn att sova? E har två regler för sin sömn: Hon somnar så gott som alltid ca 1½ timme efter att hon har vaknat och hon somnar ofta runt 7 på kvällen. Tyvärr inte för natten, utan hon vaknar igen inom en halvtimme. Sen vill hon inte sova. Vi har försökt börja lägga henne vid samma tid på kvällarna, för att hitta en rytm, men det går inte så bra för oss. Inte ens fast hon är mätt och har torr blöja. Vad gör man?! Är det bara att hänga in där (hang in there) eller har jag missat nån detalj?

Dagens grattis går till Ah och P, välkommen till världen lilla Lucas =)

1 comment:

littlestaar said...

Tack habibi! :-) Nu är vi hemma, det är skönt! Minns du fortfarande hur det var första tiden hemma?!? För vår del är frågan det omvända; hur får man sitt barn att inte sova hela dagarna?!? :-)