Thursday, May 07, 2009

400

För min trogna läsarskara kommer nu inlägg #400. Det är väl kanske ingen mängd att skryta med efter 3½ år, men det är ändå 400 inlägg. Och mycket har hänt sen jag startade! Jag tänker dock inte ens försöka mig på en sammanfattning, den som är intresserad är välkommen att läsa själv. Resan startade här.

Sen sist har det inte hänt så mycket. Jag hade en väldigt bra dag på jobbet idag. Fick välja själv när jag började i morse och har sedan ägnat dagen åt ett par riskbedömningar (för återfall i sexuellt våld). Skööön dag på kontoret, till skillnad från att ränna fram o tbx mellan avdelningen o skolan, spela innebandy och titta på Champions League på tv hela kvällarna. Nej, jag är inget fan av fotboll. Fast i ölvrigt gillar jag mitt jobb. Så mycket att jag känner mig som en dålig mamma för att jag tycker det är roligt att jobba igen istället för att va hemma... Hur eller hur, idag trivdes jag som fisken i handsken på mitt lilla kontor (som visserligen inte är mitt, men dom som sitter där egentligen var inte där idag...)

Min lilla bebis växer så det knakar. Drygt en decimeter har hon hunnit med sen hon föddes för drygt tre månader sen! Och lite över 6 kg väger hon nu. Hon har börjat äta mer och jag hinner inte riktigt med i samma takt med pumpen så nu kompletterar vi med ersättning sen nån vecka tillbaka. Jag har inte det minsta dåligt samvete för det! Bättre hon äter ersättning än att hon inte får i sig tillräckligt, så det så. Första dan vi kom hem från BB fick vi utskällning av barnmorskan som va på hembesök. Hon var av den äldre skolan och ersättning var katastrof! Men vadå, ska man låta sitt barn vara hungrigt tills amningen kommer igång? Tror inte det. Hur som, det är länge sen nu (...) och jag fortsätter på samma stig.

Nu ska jag sova, måste upp tidigt imorrn. Ska hinna träffa Erk en sväng innan jobbet och prata lite, sen ska jag jobba till midnatt och va hos Erk igen vid 9 på lördag. Ingen rast och ingen ro. Snart är det semester. Tandborsten hägrar.

1 comment:

Tammi said...

Du har tur som har ett jobb som du trivs med Jessica. Jag är en av dem som har otur... Stor puss till E från mig och Eli!