Sunday, January 20, 2008

Ett år äldre

Jag har fortfarande inte åtgärdat min lugg, den e lika sned som den har varit dom senaste veckorna. Så kan d va.

I övrigt har det inte hänt så mycket på sistone, men eftersom jag inte tycker om att kolla folks bloggar o se att dom inte har uppdaterat nånting sen jag va in senast, så skriver jag ändå. (Undantagsfall för folk som är bortresta och har meddelat detta i förväg...) Hade världens tråkigaste födelsedagskalas förra helgen, typ alla hade nån sorts ursäkt för att inte komma, så d blev rätt lamt. Sorry, ni som ändå tog er hit! Mamma, pappa o farmor va här idag och firade lite granna. Mamma hade med sig mat och jag bjöd på tårta.

I veckan har jag vart på en alldeles fantastisk fortbildningskurs på jobbet, en dramakurs. HEEEELT underbar, me love! :) D va ett teatersällskap från England, som jobbar med drama och olika typer av brottslingar i vanliga fall, men nu va dom här o lärde oss hur vi kan använda drama för att hjälpa killarna med än det ena o än det andra.

Nu ska jag borsta tänderna och hoppa i säng. Kanske knoppa en skvätt oxå, även om jag inte e särskilt trött... Kom hem sent igår efter en fest, ergo sov länge idag, ergo kommer somna sent ikväll oxå. Tur jag inte börjar förrän 12 imorrn... Fast jag tänkte försöka komma upp när A går upp, vid sjutiden. Så hinner jag fixa naglarna och läsa tidningen och lite sånt där innan jag åker... Har konstaterat att jag inte kommer hinna träffa A typ nånting alls i veckan, för han e i Sthlm på dagarna och jag jobbar kväll 4 dar av 5... Men till helgen ska vi umgås, då blir d teater, restaurang och hotell minsann! Så kan d visst gå när man fyller år :) Men men, tänderna... Kram!

No comments: