Thursday, January 03, 2008

Året so far

Jag blir sämre och sämre på att uppdatera min blog för varje år som går... Men å andra sidan e d inte lika mycket tankar o känslor som snurrar runt nu som d va när jag började blogga för ett par år sen heller, så d finns inte lika mycket att skriva om. D kommer ni märka när ni läser d här inlägget om inte annat...

Har vart hos frissan idag. Hon beklagade sig järnet över konditionen på mitt hår, och d e fullt förståeligt... Alltid lika jobbigt att klippa, oavsett hur mycket eller lite, men d känns skönt ändå, på sitt eget lilla vis. Tänkte köpa färg på vägen hem, men jag glömde d sen. Blev en jacka, ett par tofflor och lite andra hårprodukter istället...

Sitter här o äter godis. Tänkte först låta bli, med hänsyn till mitt nyårslöfte, men sen kom jag på att jag lovade att gå ner allt jag har gått upp efter bröllopet, inte att sluta äta godis. Och jag har ju ett helt år på mig att gå ner dom där kilona, och åtminstone ett halvt om jag vill va i form till Beach 2008. Och jag vet att jag kan göra d på tre månader om jag vill. Alltså är d ingen brådska att börja råbanta än. Träningen hoppas jag komma igång med på lördag. D e en av nackdelarna med att jobba skift, d e svårt att få kontinuitet i träningen, vilket gör d svårare att komma iväg när man har tid. Men för nu så tänker jag sitta här med min lakrits och mitt te. Så d så!

Annars har d inte hänt så mycket sen senast, så jag ger mig för idag nu... Ska spela lite spel o titta på Seinfeld säsong 3 istället...

No comments: