Friday, December 30, 2005

Laget just nu

D finns nackdelar me att sova mellan 5-8 pa kvallen. Bl.a. blir d valdigt svart att somna senare pa kvallen, nar man verkligen BORDE sova. Men a andra sidan e d ju ganska skont att man har dom dar tre extratimmarna i bagaget nar man vaknar pa morron o inser att man har sovit ca 5 timmar. For da blir d ju 8 till slut ivf. Antar att d e ytterligare en av alla dessa grejer som jamnar ut sig pa en livstid...

Men idag da?? Vaknade tidigt (jo, 8.30 e tidigt!), har vart igang hela dan, arg som ett bi, ingen motivation, ingen ork. Mycket irritation. Borde va jattetrott nu. Fel. AR jattetrott nu. Men va hjalper d nar man inte kan somna.

M har formodligen ratt nar han sager "Kan du bara slappna av tio sekunder i strack sa ska du se att du somnar som en stock!" Men just nu kan jag inte slappna av tio sekunder... D e for mkt att tanka pa. Va hander nu? Nar hander d? Hur kommer d bli sen?

Jag har ingen som helst lust eller motivation att va kvar har langre an nodvandigt. Men vart ska jag ta vagen?? Har ju liks inget annat an.

Gode Gud, ge mig nat battre! (Om man nu kan fa d). Jaja, jag fick iaf Canada och Florida pa kopet. Och tva veckors extra semester. Far val va glad for d lilla. Va jag inte mer viktig an sa sa e d inte mitt problem. Eller, jo, d blir d ju. Men d e your loss. Big time. Kan jag ju inbilla mig.

Jag finner inga ord for hur arg, lessen, besviken, sarad, lurad jag kanner mig. Va hande me "Arlighet varar langst!"?? Galler d bara for oss vanliga dodliga och inte for overklassen eller?

Vill inte va kvar har en minut langre an nodvandigt. E: TACK att du finns, behover dig mer an nansin just nu!!

Och bara sa ni vet: I helgen aker jag till IKEA, sag va ni vill om d!!

2 comments:

Anonymous said...

I really wish like hell I could read Swedish!!!!!!!!

Anonymous said...

Forstar att laget ar jobbigt och att aret kunde borja battre. Tanker pa dig. Jag giller inte heller mitt jobb alltid men jag bor iallafall inte pa jobbet! Hoppas 2006 blir ett larorikt ar och att 2007 kommer att borja battre. Livet gar i vagor! Efter regn kommer solsken.
Annika S