Tuesday, December 27, 2005

Bestam er!

Mandag em: "Vi ska aka skidor imorron, sa om du kan ta hand om E fran 7.30, for vi behover aka vid den tiden... Vi kommer hem runt 5-5.30" Suck. Tidig morron. Men ok.

Mandag kvall: 9.30, barnen e fortfarande inte hemma fran vadetnuvadomskulleivagpamehelafamiljen. Tanker att dom kommer va odragliga tisdag kvall, eftersom dom kommer somna sent, och dom ska upp tiiiidigt och aka skidor hela dan...

Senare mandag kvall: Hittar en lapp "8.30-6", betydande att d e da jag behover ta hand om lillskrutt. Skont me en extra timme att sova pa morron, spelar ingen storre roll att jobba till 6 istallet for 5. D har gillar vi!

Tisdag morron, 7.27: Forbannar vackarklockan, snoozar tre ganger innan jag maste ga upp. Snoozar en gang till anda. Kommer upp 8.07 till ett knapptyst hus, inga vakna barn. Funderar pa hur dom ska hinna till 8.30... Smyger in i badrummet. Moter N pa vagen ut, hon har glomt att stalla ut soptunnorna at sopbilen. Klar pa mig, sminkar mig, njuter av tystnaden i huset.

8.35. Fortfarande ingen vaken. Borjar plocka upp i lekrummet.
8.50. C tittar in och sager "Vi orkade inte ga upp i morse, sa d blir inga skidor idag. Du kan gora va du vill till 10.30, sen behover vi nog dig."

Jaha, ja, tack, d va ju snallt att ni kom pa d nu. JAG KUNDE HA SOVIT TVA TIMMAR TILL! For d finns anda ingenting vettigt att gora sa dags pa morron.

8.57. Somnar. Sover till 10.24. Sen e jag piggare och gladare och leker garna me barnen hela dan :)

No comments: