Wednesday, March 04, 2020

Skola, jobb och livet däremellan

Det är lite si och så här hemma just nu. Väntar och väntar och V Ä N T A R på besked i skolvalet. Det ska komma denna vecka eller nästa, men jag får inte ro i kroppen förrän jag har läst det. Således inte mycket fokus på nånting annat just nu, allra minst jobbet, som dessutom har varit extra tufft senaste två månaderna. Där har jag dock tackat ja till ytterligare förlängning av mitt vikariat, vilket i praktiken innebär att jag blir fast där (fast anställd alltså, inte fast för resten av livet. Eller vad vet jag...) från augusti. Så fort alla papper är skrivna måste jag kontakta min andra chef och säga upp mig. Det är med mycket kluvna känslor. Just nu känns det som att jag väljer det minst dåliga, men det finns mycket jag kommer sakna (inte arbetsbelastningen eller pendlingen dock). Och jag ser fortfarande den här tjänsten som en mellanlandning, i väntan på något annat. Kanske lite falskt att tacka ja till förlängning/fast tjänst då, men jag tröstar mig med att jag hela tiden varit öppen med detta till mina chefer och ingen kommer bli förvånad den dag jag byter. Jag ska bara hitta rätt först - och få den arbetsgivaren att förstå att den vill ha mig.

Kriminologikursen går inte heller något vidare just nu. Orkar knappt öppna böckerna och med tre veckor kvar till första tentan ökar inte direkt incitamenten. Tror jag har gjort hjälpligt ifrån mig på de inledande diskussionsforumen, men det kan lika gärna vara så att någon bedömer annorlunda. Men som Psykologen sa innan jag började: När man väl är inne på kursen finns det alltid omtentor och möjligheter att ta igen missade moment... Det har blivit lite av mitt mantra den här terminen, för jag kan verkligen inte uppbåda engagemang. I höst ska jag definitivt inte plugga på mer än 25 %, om alls!

Överansträngd handled senaste veckorna (för många frivändningar?), så ingen Bodypump. Har sprungit lite istället, men vad hände med vädret?! Nu känns handen bättre, tänkte vila den ett par dagar till och dra igång BP igen nästa vecka. Tills vidare får jag springa på, på bandet. Längtar till den riktiga våren, inte bara den meteorologiska! Har hittat ett träningsprogram som verkar lagom tufft utan att vara övermäktigt, inför halvmaran i höst. Det drar igång efter påsk, men det är verkligen baby steps dit! Tur jag har en dryg månad på mig, den kan göra underverk om den utnyttjas rätt. När nästa lön kommer ska jag unna mig de där fina skorna jag skrev om för nån månad sen också < 3

Nu sova.

No comments: