Tuesday, March 10, 2020

Skolval 2020

ÄNTLIGEN har antagningsbeskedet kommit! Och ja, vi fick plats på förstavalet. SÅÅ glad och tacksam idag!! Skolan har ett undervisningsupplägg som E själv tror passar henne, med två ämnen i taget under en intensiv period (ett par veckor) och längre arbetspass med färre avbrott för raster. Dessutom ett upparbetat samarbete med Mensa för att hitta bra lösningar för särbegåvade barn. Känns väldigt bra inför hösten just nu! 

Bokat en semesterresa har jag gjort också, Rhodos i juni. Längtar! Bara jag o barnen denna gång, men ser ändå fram emot det. 14 vattenrutschbanor ska nog kunna hålla oss sysselsatta tio dagar. "Kan jag få souvlaki då?" frågade S. "Ja" lovade jag "och kanske bläckfiskringar också". "Halleluja!" utbrast prinsen. 

S vaknade igår o var inte riktigt sig själv. Jag utgick ifrån att han var trött efter helgen, men det visade sig senare vara hjärnskakning efter en gunga i huvudet i fredags. Den händelsen visste jag inte ens om förrän strax innan lunch på måndagen. Inget Mom of the Year Award i år heller alltså... Ungen kom hem vid tvåsnåret igår eftermiddag och sov sen ungefär 20 timmar (bokstavligt talat). Mår bättre nu, men får vila en dag till imorgon. 

Måste visst avstyra lite bråk o natta lite barn. På återhörande!

No comments: