Tuesday, May 16, 2017

Söndagstisdag

Har en konstig söndagskänsla, som väl inte är helt orimlig efter två nätter på hotell, en tågresa hem och sen upp till jobbet imorgon. En knapp timme kvar till min station.

Utbildningen bjöd på varierad kompott vad gäller såväl kurskamrater som innehåll. Hälften var ren repetition, men den andra hälften tydliggjorde det den förväntades. Middag hos Syster & Svåger på en helt vanlig måndag hör ju onekligen inte till vanligheterna, men var inte mindre trevligt för det.

Nu längtar jag hem till barnen, men de sover (förhoppningsvis) när jag kommer hem. S ringde igår och berättade att han ska få glasögon, ögonläkaren tyckte det var bäst så S & A gick till optikern på vägen hem.

Telefonen har gått varm i dagarna och resten av veckan blir intensiv för att följa upp både det ena och det andra. Till helgen ska det bli varmt säger de. Jag borde springa, har visst anmält mig till Blodomloppet. Jag vet att jag klarar en mil, men det skadar ju inte att träna lite emellanåt ändå.

Över och ut.

No comments: