Sunday, May 21, 2017

Söndag

Preppar för semester. Snart, snart, snart. 


Ägnat dagen åt att plantera om lite grönsaker. Återstår att se om de tar sig, eller om jag får köpa mina tomater och paprikor på Ica hela sommaren. Basilikan brukar iaf växa så det knakar.


Rensat lite på balkongen, kört grejer till återvinningen, tvättat och sprungit ärenden också. Nu har jag landat i sängen med vm-finalen som sällskap. Nervös match! Surt när Canada filmar till sig en svensk utvisning och sen gör mål i power play. 1-1, fyra minuter kvar.

Stressar lite inför morgondagen, när dagis öppnar 7 och jag förväntas sitta på ett tåg som går 7.22. Utbildning igen, Någon annanstans i Sverige den här gången. Två dagar borta, en dag ledig under veckan. Sen ska jag försöka få ihop nån sorts jobb på de två kvarvarande dagarna. Lär inte hinna rulla nån tumme, det är ju ett som är säkert.

Jaha, en och en halv minut kvar av matchen och Sverige drar på sig en utvisning igen. Bye bye vm-guld?

No comments: