Friday, May 12, 2017

Plötsligt händer det

Inte många rätt idag; fyra av fyra klienter uteblev och i och med det fanns det inte heller något att dokumentera eller följa upp. Jag har således druckit kaffe exakt hela dagen. Därtill en ovälkommen överraskning på jobbet och så slutligen den där djävulska cancern som tog ytterligare ett liv i släkten.

Det här var nog det enda positiva som hände idag. Synd bara att det krävs en katastrof först. 


Flexade ut en timme tidigt för att hinna hänga med familjen lite. E gjorde klart läxan o sprang ut när jag kom hem o S bad om sin skärmtid. Så då hamnade jag här istället. Avresa mot utbildning Någonstans i Sverige på söndag eftermiddag, kommer hem på tisdag. Ser fram emot ett par dagar för mig själv, en tyst avdelning och en bok på tåget, ett hotellrum och två frukostar. En liten husmorssemester, om man så vill. 

6 comments:

www.mewertzaxelsson.blogspot.com. said...

Har du verkligen tid att bry dig om någon släkt, du bryr dig ju inte alls om Axels mamma, mig och barnens farmor?

mamsen said...

När en morbror dör i cancer känns det i hjärtat. Särskilt om dottern i familjen också haft cancer och flera släktingar tidigare dött i samma eländiga sjukdom.

AnnieeG said...

Beklagar!! ❤

www.mewertzaxelsson.blogspot.com. said...

Att ha barnbarn som jag älskar och aldrig träffar, känns det i hjärtat!

www.mewertzaxelsson.blogspot.com. said...

Även jag behöver ha människor omkring mig som jag tycker om ibland. Är det så svårt att förstå.

www.mewertzaxelsson.blogspot.com. said...
This comment has been removed by the author.