Wednesday, January 13, 2016

Hej kaos

Ni vet den där morgonen när man redan är sen till förskola/fritids/jobb, och bilen därtill är täckt av en decimeter snö? En sån morgon var det. Passade på att stoppa en handfull snö i jackfickan när jag sopade av bilen, så var allting där i blött när jag väl kom fram också. Lämnade bilen på verkstad på vägen, fick mig inte bara en utan två uppfriskande kilometerlånga morgonpromenader i snöyran på väg till och från bussen. Hej o hå.

Igår övade jag på att säga nej till andras uppgifter. Det är en sak att någon frågar ”Kan du kolla upp det här åt mig?” och jag kan göra det. Men när jag säger ”Jag kan göra det efter lunch” och får svar ”Då är jag inte här så då behöver jag hjälp med det här och det här också”, då hinner jag faktiskt inte. Så då fick jag säga nej. Sen fick jag en fråga på eftermiddagen om jag kunde hjälpa till med en grej i ca 30 minuter, vilket jag inte heller hann eftersom jag var på väg att åka hem. Jag åkte hem med blandade känslor av att ha satt adekvata gränser för mig själv och att ha let others down. Jobbar på det också.

Sen undrar jag vad det är med den här tv-trenden att kändisar ska ha massa gäster och sitta o prata om ditten o datten? Jills veranda, Renées brygga, Bindefeld hit och Plura dit. Jag har aldrig gett nåt av programmen en ärlig chans, kanske förs det jätteintressanta samtal. Men jag tycker programidén blir urvattnad när alla kanaler ska ha ett eller helst två program var av samma kvalisort.


Nej men om man skulle ta o gå på lite personalmöte istället.

No comments: