Sunday, January 17, 2016

En liten text om ingenting

Jag har tänkt sen i oktober att jag kanske skulle ge Stockholm Halvmarathon en chans till. Efter förra varvet (2014) sa jag att det var enda och sista gången, men jag har blivit mer och mer sugen över vintern. Och nu har jag börjat säga till så många att jag är sugen, så snart har jag inget annat val än att anmäla mig :) Eftersom jag springer väldigt lite i den här kylan så känns det nervöst, men det är ju ett tag kvar till september, så jag kanske hinner komma i form igen. Och det är ju alltid bra med ett tydligt, konkret mål för att hålla motivationen.

Annars är det mycket fokus på styrketräning just nu. Alltså inte mycket som i body building, men jag försöker hinna med två eller tre pass i veckan iaf. Med bilen på verkstad är det svårt att hinna till Body Pumpen i veckan, så idag blev det en tur i gymmet. Länge sen, lite läskigt. En tjej med betydligt mer muskler än jag gav mig blickar som inte gjorde att jag kände mig mindre vilsen, trots att jag ändå inte gjorde någonting som jag inte kört med PT:n. Skön smärta i rumpa o lår nu.

Inte lika skön röra här hemma. Sorterade tre lådor med högkvalitativt skräp häromdagen, slängde det mesta rakt av. Men sen är det ju julgranen och adventsstakarna som ska ner också. Och orken som tryter. Dåligt kombo. Hade tänkt åka till IKEA för lite småsaker också, men utan bil blir det liksom inte av.

Har bokat resa till Prag däremot! Åker med fem tjejkompisar i slutet av april. Någon som varit där? Tips? Allt från kulturhistoria till löprundor till spa-anläggningar och restauranger... Jag kommer ha ca 75 timmar på mig att hinna med allt som inte får missas.

Men innan dess ska jag hinna fylla år också och då tänkte jag köpa en sån här till mig själv, för A's pengar :)


Passade på att shoppa lite när jag träffade JoA för lunch och Starbucks idag också. Inga löpartights, men väl två par kompressions calf sleeves (vad-ärmar? Som knästrumpor utan fötter). Sen blev det visst en klänning och ett par vanliga långärmade tröjor med värmefunktion också. Jag som alltid fryser tyckte det verkade väldigt lovande med tröjor som höjer temperaturen med upp till tre grader. Återstår att se om de funkar, recension kommer. Mina tidigare, från ett annat märke, fungerar bra, men dem har jag ju när jag tränar. Känns möjligen inte så fräscht att ha till vardags.

39 grader hade S när han somnade strax efter 18. Pluttungen < 3 A får vara hemma med honom imorgon.

2 comments:

www.mewertzaxelsson.blogspot.com. said...

Grattis, visst är det idag du fyller år.

Sen kan jag berätta att min lille vackre katt kom hem igår
kl. 17.30, vi blev lika glada båda två. Gud hör bön, från
hjärtat!

Mamsen said...

Grattis! Prag är en fin stad. Hoppas ni får ra väder, då kan man promenera sig runt stan. Klockspelet i gamla delen av stan är ett måste. Be Birgitta G om tips. Hon kan Prag ��