Thursday, January 12, 2012

Paket

Titeln Veckans mest korkade dumspån ger jag härmed till mig själv! Beställde smink för ett tag sen o fick två avier för rekommenderade brev igår. La dem i väskan i syfte att hämta ut paketen idag men när jag väl kom fram till Postens hörna i förbutiken utanför Willys så var de som bortblåsta! For ut på parkeringen igen o kollade i och utanför bilen, hittade handlingsnotan där men inte avierna. In på Posten igen och fråga om det går att få påminnelseavi snabbare än inom en vecka, förklarade att jag hade tappat mina. Men det kunde hon tyvärr inte påverka. Så bara att bita i det sura äpplet och vänta en vecka. Gick lite lagom trött på mig själv in på affären och handlade lite innan jag åkte hem. När jag öppnade plånboken så hittade jag såklart avierna - som jag hade lagt där för att de inte skulle ramla ur väskan... Pinsamt att gå tillbaka till Posten men nu har jag iaf fått mina paket!

Få saker gör mig så irriterad som ägg i trafiken, folk som inte kan köra. Jag har alltid fått höra att den som har ett hinder som försvårar möte på sin sida ska lämna företräde för mötande, vilket ju inte är mer än rimligt. Så när busshållplatsen hos oss blir ombyggd o halva vägen är tillfälligt avstängd så stannar jag för mötande trafik på vägen hem. Gissa då om jag blir irriterad (för att inte säga något chockad) när tre, T R E, bilister bakom mig svänger ut o kör, så att de mötande bilarna - som alltså egentligen har sin väghalva fri - måste vänta! Kom igen, kör om ni är först men om den framför har stannat så kan man ju inte köra om i ett sånt läge! (Apropå det höll jag på att krocka igår när jag gjorde en omkörning o en annan bil körde ut från sin stoppplikt. Nog för att jag kanske inte borde kört om vid en korsande väg, men han hade stoppplikt...)

Jag tänkte på nåt mer men minns inte vad så det får bli ett eget inlägg när jag kommer på det igen...

3 comments:

Jossan said...

lugn och försiktig min vän...:)

mamsen said...

Det sägs att gravida kvinnor inte använder lika stor del av hjärnan som de flesta andra så du får väl skylla din förvirring på det;)

AnnieeG said...

Aj know. Rötägg i trafiken är en aldrig sinande källa till irritation.