Monday, January 30, 2012

Lite om Liten

Säga vad man vill om Försäkringskassan, men när jag ringde idag för att ändra datum för beräknad förlossning i min ansökan om graviditetspenning (dvs. ledigt innan bebisen kommer, min chef stänger av mig fr.o.m. 1 mars) så hade jag plats 96 i kön. Cirka 20 sekunder senare hade jag plats 79, sen gick det i rask takt till 60, 46 och 16 innan det blev min tur. Totalt tog det ungefär 3 minuter att komma fram. Detta kan man jämföra med när jag ringde sjukvårdsupplysningen för drygt en vecka sen, när E hade haft feber i fyra dagar. Då fick jag plats 11 i kön – och det tog över en halvtimme innan det blev min tur!

Ultraljud i morse, nu är det beräknade datumet 28/6 istället för 30/6. Midsommar hänger på en skör tråd… Men allt såg i alla fall bra ut därinne :) Full aktivitet, Plupp låg och sparkade med benen ungefär hela tiden och passade på att vinka till oss också. Ska ringa MVC och boka en tid för nästa besök, sen kanske det är dags att börja jobba? Klockan är ju trots allt nästan 11.

2 comments:

mamsen said...

Kl 11 hade jag redan jobbat halva arbetsdagen :)

Jess said...

Jag flexade in vid 10 idag...