Thursday, October 15, 2009

Mammaledighet

A skrev idag på E's lilla blogg att det inte händer så mycket, därav bristen på inlägg. Tro honom inte! Det har hänt massor bara idag, jag är så alldeles lycklig att jag inte ens vet vilken ände jag ska börja i! Så jag tar det väl i kronologisk ordning, dvs som det har hänt under dagen.

1: A har kommit in på ny utbildning, så om knappt tre veckor börjar han plugga till elektriker. Eftersom E är för liten för att vara ensam hemma eller ens börja på dagis för den delen så betyder det att JAG SKA VARA MAMMALEDIG!! Tjohoo!! Gissa om jag och E ska mysa dagarna i ända :) (Och jämställdhet i all ära, jag tänker ändå vara MAMMAledig, inte föräldraledig. För jag är först och främst mamma, sen förälder. Jämställdhet är inte lika med könsneutralitet. Så det så.)

2: E ställde sig upp helt själv med stöd av soffan ikväll! Hon har stått förut, men aldrig ställt sig helt själv. Hon själv såg alldeles överlycklig och stolt ut när hon hade lyckats ta sig upp, typ "Titta mamma o pappa vad jätteduktig jag är!" :)

Så där ja, det var det om det, nu ska jag sova och ladda för 10 arbetsdagar till. Imorrn ska jag lämna in papprena från FK där det står hur mycket jag fick ut i föräldrapenning senast jag var ledig, så får jag visst 10% till på det beloppet från jobbet. *Tackar och tar emot*

3 comments:

mamsen said...

Grattis till er alla tre fast av olika orsaker. Passa på att njuta av att vara hemma.:)

Jess said...

i will!

haha, mitt word verification blev visst molin, tror det betyder att jag har glömt säga grattis till brudparet... :) Om nån släkting till dom läser så kan ni ju föra meddelandet vidare ;)

mamsen said...

Den ena av Johannorna brukar väl titta in ibland iaf.Annars får väl jag vidarebefordra hälsningen.