Monday, January 15, 2007

0,5 tsk bakpulver

Om en liten liten stund får jag se vad en halv tesked bakpulver kan göra för en tårta. Eller inte göra, om man råkar glömma att ha i den... Om man liksom råkade glömma redan på affären att man ens skulle köpa... Jag väntar med spänning!

Gick och la mig tidigt, men vaknade igen efter ett par timmar, o kom på att jag hade glömt baka den planerade tårtan till middagsgästerna imorrn. Tre tjejkompisar, som säkert skulle klara sig ändå, men d vore ju så tragiskt när jag nu hade handlat för att kunna baka tårta... Allt utom bakpulver alltså...

Vad gör man om den inte går att äta?? Kan inte låta bli att va lite orolig... Hinner inte både köpa bakpulver o baka om den imorrn... :/ Och hur vet man förresten om d behövs?? Jag kan ju inte gärna skära en bit o prova den nu...

Åh, Klantjessica!!

No comments: