Tuesday, January 21, 2020

Kalasmånad

Mycket oklart vad som gjorde mitt inlägg om 90210 för ett par veckor sen så intressant att det fått bokstavligt talat tio gånger fler läsare än mina övriga poster.

Storslagna planer för hösten! Jag och JoA tänkte springa Budapest halvmarathon i september. Således i hårdträning nu, eftersom jag inte sprungit sen i somras. Hoppas att höften kommer hålla hela vägen. Än så länge har det gått bra, men några kilometer (så få att det knappt är ett träningspass) säger ju ingenting om hur det kommer kännas efter två mil. Om ni har varit i Budapest tar jag tacksamt emot alla era bästa tips!

Hade mycket trevlig helg, med kalas hela lördagen. Inledde starkt med hotellfrukost med hela familjen, för att därefter bjuda en bunt trevliga människor på tårta. Tänkte hålla det litet, tänkte inte på att folk kommer med partner o barn nuförtiden, så nästa gång jag tänker "Jag bjuder bara tre-fyra stycken" så måste jag komma ihåg att multiplicera med fyra. Hur som helst, jag hade trevligt och det verkade både små och stora gäster också ha. Svägerskan o en vän stannade med sina tillbehör på middag, vilket också var himla trevligt! I slutändan hade jag firat min födelsedag i tolv timmar och somnade mycket nöjd med det :)

Det betyder dock för all del inte att firandet är slut; till helgen blir det tjejmiddag och filmkväll, för ett gäng preteens. Barnkalas kan vara något av det tråkigaste jag vet, så inte helt otacksam att den tiden börjar vara förbi för ett barn åtminstone.

No comments: