Sunday, May 22, 2011

Dåliga resultat :(

Nä, den här helgen var ingen bra spring-helg. Tog mig ut en stund i värmen mitt på dagen (då jag inte kommer kunna springa ikväll) och det tog emot redan i trappan på väg ut. Segt i benen, varmt i luften och för lite vätska i kroppen (vilket ju känns motsägelsefullt med tanke på att jag drack ganska mycket vatten igår). Ingen bra dag! Började med intentionen att springa 4-5 km. Efter 8 minuter gav jag upp och valde jogga-gå-intervall med en plan att joggingblocken skulle vara längre än promenadblocken. Det gick sådär bra. Efter 25 minuter gav jag upp den planen också och det blev fem minuter promenad och 30 sekunder springa... Kände mig både spy- och svimfärdig flera gånger och var mest bara glad att jag tog mig hem levande. Totalt fick jag ihop 6 km på 43:42.

E har somnat bredvid mig i soffan och det börjar bli dags att ta tag i matlagning. Over and out!

2 comments:

AnnieeG said...

trekvarts motion är ju faktiskt bra oavsett om man går snabbt eller joggar eller vad man nu ägnar sig åt!! Jag ser fram emot att kunna börja gå-jogga framåt hösten också =)

Jess said...

Jag ser fram emot din bebis :) Och hoppas att Vårruset på torsdag går bättre än igår!