Sunday, May 08, 2011

Bristande motivation och karaktär.

Efter tisdagens 5 km på bandet har jag letat - och hittat! - nya ursäkter att slippa träna varenda dag. I morse insåg jag att motivationen inte verkar behaga komma tillbaka (kanske pga stressen på jobbet?) så efter avklarad kyrka, shopping, lunch på stan med familjen och vm-match så gav jag mig ut. Och tänka sig, mitt i spåret så hittade jag motivationen igen! Strax innan 3 km låg den och väntade, så jag knaprade ihop 4.4 km och tog med mig motivationen hem igen. Hoppas den inte trivdes i skogen och rymmer i natt, för imorrn ska jag både träna med killarna från jobbet (Styrkemedel på Friskis) och gå på gym-intro för att sätta ihop ett bra core-pass på maskinerna (det där med att träna hemma faller efter typ max tre gånger, varenda gång jag försöker). Känner när jag är ute och springer att magmusklerna har förtvinat till obefintlighet.

Nu ska jag kanske göra lite te, sen ska det visst gå en bra film på fyran ikväll, A history of violence. Dramathriller som fick betyget 5/5 på tv.nu och 7.6/10 på imdb.com. Imorrn hägrar en kort dag på jobbet, först halvdag på kontoret, sen lite Friskis-gympa som sagt och sen tänkte jag flexa ut efter den (vid 14-snåret) eftersom Friskis ändå ligger så nära hemma och det finns annan personal som kan åka tillbaka med killarna. Tjingeling!

No comments: