Wednesday, November 24, 2010

Cirkus Bärby

Egentligen så är jag väldigt skeptisk till att plocka fram ljusstakar och stjärnor och glögg före första advent, men nu hade jag en kväll till övers så här mitt i veckan, så jag passade på att hänga upp stjärnan här på bloggen åtminstone... Men resten kommer inte upp förrän till helgen! Tänkte passa på att byta gardiner också, men putsa fönster gör jag inte så här års. Har de varit skitiga så länge så kan de gott vara det ett halvår till, jag tänker inte under några som helst omständigheter frysa fingrarna av mig när vattnet blir kallt!

Jag sa till min chef i fredags att jag behöver mer arbetsuppgifter. Efter att ha varit hemma med en sjuk dotter i två dagar förra veckan så borde jag ju kommit rejält efter med arbetet, men så var inte fallet, utan jag hade massor av tid att bara hänga på avdelningen under de två resterande dagarna av veckan. Den här veckan har varit lite mer hektisk, med en resa Karlstad t/r i måndags och möten hela dagen (och jag menar verkligen hela dagen) idag. Men jag har även fått mina efterfrågade arbetsuppgifter! Efter diverse omorganisationer inom myndigheten så slogs vi ihop med två andra institutioner för ca ett år sedan, dessa andra två är numer avdelningar inom "min" institution. I dagsläget pågår lite mer omorganisering, chefer byter avdelningar och avdelningar byter byggnader och man vet inte riktigt vem som kommer jobba var efter årsskiftet. Mitt i allt detta så fick jag och en kollega på öppna avdelningen det fantastiska uppdraget att tillsammans jobba som behandlingssekreterare på en av våra "nya" avdelningar (dvs en av de fd institutioner vi gick ihop med vid förra omorganiseringen). Det mest spännande i det uppdraget är att arbetslaget på den avdelningen (som har legat i Storstockholm, men nu håller på att flytta in i våra lokaler i Uppsala) är totalt mansdominerat. Och då menar jag inte dominerat som i att det mest är män som arbetar där, utan dominerat som i att det aldrig någonsin har arbetat en enda kvinna där. Teamet är ganska sammansvetsat, vad jag har förstått så har personalomsättningen inte varit så stor under alla år som de har existerat. Målgruppen är rätt (för att inte säga väldigt) annorlunda från den jag jobbar med nu och på det stora hela så känns det som en superspännande utmaning!!

3 comments:

Jossan said...

Härligt... då har du något att bita i..:)..ta mig inte ordagrant nu bara ;)

Jess said...

Haha, det vore nåt! Komma in på avdelningen o ta en tugga av någon (personal eller ungdom, välj själv!) Man måste ju visa var skåpet ska stå... ;)

Jossan said...

det är bra..Keep it up..;)