Sunday, April 04, 2010

Stulna sommardäck

SHIT vad trött jag blir på grannar som inte kan hålla reda på vad som är mitt respektive deras. Vi kom hem från kyrkan i eftermiddags och upptäckte att våra sommardäck som har stått i garaget är stulna :( Fyra relativt nya däck, helt borta. Ingen av oss vet om de var där i morse när vi åkte, det var så mycket att tänka på då så vi funderade inte över det, men jag vet att de stod där i torsdags när jag senast använde bilen. Ringde polisen direkt, men har inte så stora förhoppningar om att få ut nåt på försäkringen, eftersom vi delar gallerbur i garaget med två andra grannar (Vilket iofs borde underlätta polisens arbete, om de nu lägger ner nåt arbete...) Har kollat runt lite på Blocket, men jag hittade inga däck där som passa in på vår beskrivning... På tisdag ska jag iaf försöka få tag på försäkringsbolagen, både bilen och hemförsäkringen, och hyresvärden som förhoppningsvis kan lämna ut garage-grannarnas personuppgifter till polisen iaf. Sen är ju frågan vart en mammaledig och en student ska skrapa ihop pengarna till nya däck :( Tur att A inte har nå ledigt i sommar = inga semesterplaner, för då behöver vi inte ställa in nåt o bli besvikna för att det inte blir nån semester... Men oavsett så är det trist, inte okej och alldeles för j... nej, jag är för väluppfostrad för såna ord, men de ligger nära till hands i ett sånt här läge.

När ska vi få flytta från Gottsunda?

No comments: