Sunday, April 18, 2010

Lite snyggare, lite bättre.

Helt plötsligt och utan förvarning kastades jag hela 8 år bakåt i tiden när jag steg ut genom dörrarna på Södra station igår kväll. Home sweet home, tänkte jag när jag gick där med min coffee to go och kände mig lite snyggare och lite bättre än alla andra. Var där för att möta två underbara tjejer och i väntan på den (s)ena av dem så passade jag och Lilla Stjärnan på att ta vårens första uteserverings-besök. När sen L kom några minuter senare vandrade vi iväg till en mysig liten tapas-restaurang på Bondegatan och åt supergod mat och hade hur trevligt som helst. Det märktes att det var länge sen vi hade tid att träffas alla tre, för jag som hade tänkt vara hemma typ runt 1 eller så kom inte hem (till ma&pa, inte Uppsala) förrän nästan halv 3... När jag satt på tunnelbanan mitt i natten kastades jag ytterligare ett par år bakåt, men det var det värt :) Naturligtvis bestämde E att det var dags att vakna 7.41 i morse, nästan lite för bra för att va sant...

Det har vart en intensiv helg i Stockholm, med playdate, farmor och så vännerna. Har knappt hunnit träffa ma&pa fast jag har sovit hos dem i två nätter... Nu är jag iaf hemma i Uppsala igen och försöker hitta nån sorts lugn. Det är inte helt enkelt... Skulle helst av allt vilja gå o lägga mig o sova, men så länge E är vaken så är det väl inte att tänka på, hur skulle det se ut...

Fick veta idag att N kommer hem från NZ i slutet av maj, heja heja!! Pojken har hon med sig också, det blir roligt att träffa underverket som fick henne att flytta bokstavligt talat halvvägs runt jorden. Inte utan att jag fäller en o annan glädjetår :D

1 comment:

mamsen said...

Vi fick ju rå om E iaf ett tag. Får väl nöja oss med det:)