Monday, July 27, 2009

Ensam hemma

Med nästan tre timmar till mitt alldeles eget förfogande utan vare sig man eller barn hemma så vore det ju skamligt om jag inte kunde få till ett inlägg! A skulle ändå iväg ut med E idag, så jag hintade nåt om att det skulle va skönt att va ensam hemma ett tag - och han kopplade! Så dom tog sin resa till vartdetnuvar redan före tolv och jag börjar inte jobba förrän tre idag. Perfekt! Än så länge... Får väl se hur mycket abstinens jag hinner få innan det är dags att åka - för att inte säga komma hem igen... Just nu sitter jag iaf och väntar på att hon ska vakna, vilket ju inte kommer hända eftersom hon inte ens är hemma! Men det är väl så där, jag har inte vart ensam hemma på ett halvår, så det är ju inte konstigt att det är konstigt :)

Imorrn blir E hela SEX MÅNADER!! Var har det här halvåret tagit vägen?! Det har vart en fantastisk resa och jag har insett att man både hinner duscha och sova rätt mycket även med bebis. In your face, alla som säger nåt annat! Snart måste jag börja diskutera mer föräldraledighet med chefen och det känns både och. Jag trivs ju på jobbet men längtar ihjäl mig efter att få vara hemma och mysa och hitta på massa saker med en ettåring! Det kommer bli en fantastisk vår och sommar 2010 :)

Helgens planerade aktiviteter uteblev. Den planerade lördagsaktiviteten fanns inte tillgänlig på lördan så då hoppade vi över den till förmån för den planerade söndagsaktiviteten - som sen visade sig att den inte heller fanns... Så i lördags shoppade vi istället, skor till mig o E och lite småpyssel i övrigt.


I söndags... shoppade vi också. En minitur till IKEA inbringade en kruka, en Happy Hippo till E och en ny toaborste... Snart kommer jag behöva en ny dator också, E sliter sönder knapparna på min! Man kan ju undra vad en bebis gör vid datorn, och svaret är: Jag vet inte riktigt... Det blir så när man måste göra nåt (kolla busstabellen, internetbanken eller nåt annat som inte kan vänta) när hon är vaken. I övrigt vill jag tillägga för den som är orolig att vi försummar vår dotter, att vi försöker undvika datorerna när hon är vaken (därav bristen på inlägg, eftersom hon aldrig sover mer än en halvtimme i taget och då ska man hinna göra allt som ska göras!) Hur som helst så får det bli auktion en annan dag.

Veckan som ligger framför är av mardrömssorten. Jag tyckte det var jobbigt att jobba fem dagar i sträck direkt efter semestern - well, I've ain't seen nothing yet... Den här veckan jobbar jag alla dagar utom fredag. 9+9+11+9+0+13+12=63 timmar. Vad gör man inte för att optimera semestern med familjen... Det har både för- och nackdelar det här med att lägga schema själv!

Jag ska försöka hinna med nånting mer på mina tre timmar ensam än att bara sitta vid datorn, så over and out och på återseende! (One of these days...)

2 comments:

mamsen said...

grattis till mormors lilla sockerärta

Gabriella M. F. said...

Hej vännen!
Låter som du sliter en herrans massa på jobbet! Vilka söta skor till både dig o E.
Länge sen vi hördes/sågs men jag kollar din blogg då o då :)
Sköt om er, kramar i mängder/Gabriella M. F.