Friday, July 10, 2009

Look who's TALKING


Som att det inte var nog med utveckling att lära sig sitta och krypa baklänges. Idag har lilla E haft tre bokstäver på repertoaren: M, A & P. Dessa tre har hon satt ihop i kombinationer och lilla munnen har sagt mamma & pappa hela dagen lång! Hon har inte riktigt koll än på vem som är vem av oss, men det är ett stort steg i en fem och en halv-månaders bebis liv. Favoritrepliken idag kommer från skötbordet: "Nejpappa", haha. Men som sagt, inte koll på vem som är vem, då det var jag som bytte blöjan...

Igår valde hon även att snurra hela vägen runt från rygg till mage helt själv. Hon har varit på väg ett tag, stått på "högkant" länge, men igår tog hon alltså steget fullt ut.

Det är ju inte undra på att hon blir trött och gnällig med så stora framsteg hela tiden...!

Jag har ju inte varit borta så länge från bloggen den här gången, och dessutom har jag lovat mig själv att va i säng före midnatt resten av semestern, vilket är om 7 minuter. Så so long, peeps!

2 comments:

littlestaar said...

Men vilken underbar tjej! Snart kommer ni inte få tyst på henne hur mycket ni än vill... :-)

gammis said...

Hon ville såklart att JAG skulle byta blöjjan... "du måste höra kommatecknet" var det någon som sa , , , ;)