Sunday, June 21, 2009

Mellan två semester-trippar

Yepp, hon överlevde sin första campingvecka. Vi kom hem från Torpkonferensen för några timmar sen, trötta o lite slitna men med humöret i förvånansvärt bra behåll. Trodde det skulle va mycket köer på vägen hem, det brukar alltid va kö mellan Västerås o Enköping när vi åker hem efter midsommar, men enda kön vi fastnade i var den i drive thrun på Gyllene Måsen i (en annan del av) Köping. Tur. När vi åkte samma sträcka för fyra veckor sen stod det i princip still däremellan, så nån tyckte väl att vi hade fått vår fair share för i år. Hur vi fick plats med allt i bilen är dock ett mysterium som återstår att lösa senare! Ford Ka är inte att rekommendera som familjebil!!

E har sovit till och från under kvällen men inte så mycket som man skulle kunna tro *peppar peppar* Hon kanske inte är så uttröttad som jag trodde... Jag borde lägga upp bilder, men jag vet inte riktigt hur det ska gå till när jag inte har orkat lägga in dom på datorn än. Jag hänvisar till hennes egen lilla blogg istället.

Vår bebis utvecklas hela tiden och det händer massor med spännande saker varje dag. Vid knappt fem månaders ålder "pratar" hon, äter potatis och havregrynsgröt med STOR aptit, är medveten om att andra äter - och blir sur om hon inte får smaka! (Till veckan ska vi nog börja med nästa råvara, vilken det nu blir...) Hon spelar fotboll och hoppar gärna i hoppgungan eller leker tittut. Åh vad jag är glad i år att jag kan lägga schemat lite som jag vill och optimera semestern och få vara med om allt på heltid ett tag :) Har tagit ut fyra veckor semester men är i princip ledig 40 dagar, bara vara mamma. Hur eller hur.

Nu väntar tre dagars "vila" innan det bär av norrut på torsdag. Jag vet inte riktigt hur jag ska hinna vila med tanke på allt som måste göras - inköp, tvätt, packa om och träffa senaste bebisen i bekantskapskretsen. Undrar för övrigt när jag ska hinna träffa Lilla stjärnans bebis... Det får helt enkelt bli efter semestern! Tur att den här bara bor tvärs över gatan iaf.

Jag känner mer o mer att jag tappar stinget som bloggare. Jag vet inte riktigt vad jag ska skylla på, men lovar att försöka bättra mig. Kanske borde försöka skriva när jag inte är trött eller stressad för att få lite ordning på det... Nu: gonatt.

1 comment:

Jossan said...

glöm inte bort att vara fru och dig själv under semester...=) kärlek!