Saturday, June 13, 2009

Fredagen den... 12e?!?

Man hade lätt kunnat tro att det var fredag den 13e som just inföll, men så var det tydligen inte. A vaknade i morse med ont i örat, superdålig balans och illamående på det. Så han har sovit hela dagen. Provade ringa vårdcentralen, men dom ringde inte upp igen, trots att han knappade in telefonnumret o allt sånt där modernt som man kan göra nuförtin. Ringde sjukvårdsupplysningen på eftermiddan, fick tid hos närakuten 19.15. Kvart i sju stod vi i garaget och konstaterade att bilen inte startade. Igen. (Det hände mig vid samma tid fast på morron en dag förra veckan, när jag va på väg till jobbet...) Laddade batteriet i måndags-tisdags och sen dess har den gått, men nu var det tydligen dags igen... Ringde upp till A&D som bor på andra sidan gatan, frågade om dom kunde hjälpa till. D gick hemma med värkar och väntade på att dom skulle bli regelbundna, men snälla som dom är så fick vi låna bilen en sväng. På närakuten konstaterade dom dock att dom inte kunde göra nåt, så jag fick droppa A på akuten på väg hem. Han fick nån sorts remiss till öron-näsa-hals, men det var tvunget att gå via akuten ändå på nåt vänster. Klockan 1 hörde jag nån som kastade sten på balkongen, det var A som ville att jag skulle låsa upp porten. Yay, tänkte jag, han kommer hem. Men icke. Han var bara hem för att äta lite och kvart över 1 tog han cykeln tillbaka till akuten... Får väl se hur länge han blir kvar där... Suck!

Klockan är halv 2, E sover och jag är inte trött. Ska nog gå o sätta mig med min bok en sväng till. Sommardöden, av Mons Kallentoft. Vet inte om jag ska rekommendera den faktiskt... Den är spännande, men inte så lättläst. Om man vill ha en poetisk polisroman så kan man prova...

1 comment:

Meta said...

Måste säga att jag blir "lite" orolig för er, när jag läser vad som drabbar er.
Har försökt nå er på tfn. både hem o mobilt.
Vad har hänt med min Son? Är han överansträgd eller.....är det vanlig förkylning, fast det låter inte så. Ring mig,så jag vet vad som hänt.
Jess. läs inte sånt, det skadar mer än det gör nytta, läs i det levande Ordet, istället, det vill
Jesus Kristus, därför han älskar er.
Jag säger det för jag vill dig o er alla tre allt gott. I kärlek Marita.