Wednesday, February 13, 2008

Mardrömmar

En sak som jag inte tycker om just nu: Jag kan inte vara inloggad på mailen och bloggen samtidigt. Google-konton av olika slag suger.

En annan sak jag inte tycker om just nu: Alla mardrömmar jag har hela tiden. Har haft massor dom senaste månaderna över lag, ännu mer dom senaste veckorna känns d som. Var o varannan natt. Undrar om sånt där är ärftligt... Pappa har alltid haft mycket mardrömmar, väckt hela familjen me sina skrik åtminstone en gång om året. Förra veckan drömde jag att jag va Tjorven som lekte me en bläckfisk, men bläckfisken hade onda avsikter och tänkte äta upp Tjorven... I natt va d nånting annat, men jag minns inte vad. Nån natt va d en inbrottstjuv, d va nog två nätter förresten. Olika hus o olika tjuvar, men samma jag som va utsatt. Förstår inte va d kommer sig av.

På tal om drömmar så drömde jag att jag skulle åka tåg från USA till Solna i natt... Skulle bara in på Starbucks o köpa en Rainbow Cookie först. När jag stod näst längst fram i kön kom d en kille, stor som ett hus, säkert 2,20 lång och 120 kg, o trängde sig. D skulle han inte ha gjort... Arg som ett bi så börja jag på att puckla på han, han fick minsann ställa sig längst bak i kön som alla andra! Starbucks-personalen började i och med detta ifrågasätta min lämplighet på mitt nuvarande jobb... Som att dom skulle ha me d att göra... :/

Efter tre sorters p-piller på ett halvår, varav ingen funkar riktigt hundra, så har vi bestämt oss för att sluta. Jag vet inte varför jag skriver d här, för d e ju egentligen ingen annans business, men nu blev d så ändå... D betyder dock INTE att vi ska skaffa barn än! Så behöver ingen fundera på d heller.

Jag träffar mina kompisar för sällan! P va här igår, första gången vi sågs sen bröllopet! Imorrn kommer N, direkt från Thailand, oxå första gången sen bröllopet. Va e d som händer?! N har visst blivit av me mobilen i Thailand, inge vidare... Men men, d e inte mitt bekymmer... Nu e klockan väg förfluten sängtid, så d e väl dags att avrunda d här. Över och ut!

No comments: