Wednesday, December 05, 2007

Jul, jul, strålande jul...?

Ett tag blev jag sugen på att bara skriva stödord idag och låta var och en författa sin egen text, men jag e för bra på att blogga för att låta nån annan skriva min text - tänk om den inte blir lika bra i ditt huvud som i mitt! :)

Jag har varit ute och julhandlat igen. Denna gång blev d mest till A, men en del till vissa kompisar oxå. Däremot ingenting till mig själv, mer än en hudkräm från Apoteket... Efter min påhälsning hos Jack & Jones, New Yorker och H&M kan man ana att maken kommer få en hel bunt mjuka paket under granen. D behövs ju som bekant! Men jag väger upp d med hårdare klappar från Akademibokhandeln, Mique, Clas Ohlsson och Jula. Så nu får dom oxå skinka på julbordet i år... Jag hoppas på att få tag på en present till, men jag vet inte riktigt var än... Kanske i Stockholm på måndag...

Efter att ha handlat färdigt tänkte jag att vi skulle fira vår ettåriga förlovningsdag me en kebab på stan, men A va borta och grupparbetade för skolan så jag fick fira ensam... Kom dock överens om att ta hem en pizza ikväll och d passar mig alldeles utmärkt. Tur man inte har några höga krav på livet :)

På julen ska man ju va from o glad o allt sånt där och jag antar att d hör till att va ärlig oxå, så här kommer The Confession Of The Year 2007: Jag drack Coca Cola i lördags. Jag vet att många av er blir chockade nu, men tro inte att jag har bytt ståndpunkt för d har jag inte! Däremot va jag på bio me en av grabbarna från jobbet och under tiden jag gick på toaletten innan filmen så gick han o köpte popcorn, vilket inkluderade en dricka till mig oxå. Och då kunde jag inte säga nej... D ska erkännas att den va god, faks godare än Pepsi, men rent moraliskt kan jag fortfarande inte stå för CCC och därför tänker jag fortsätta bojkotta.

Nu ska jag gå o packa undan julklapparna innan A kommer hem.

1 comment:

Anonymous said...

Ännu en gång har jag upptäckt hur liten världen är! vi var på promenad på mitt nya jobb och en bil stannade bredvid oss. "Vem är det" sa min nya kollega varpå nyfikna jag tittade och upptäckte lillbrorsan din bakom ratten! visade sig han jobbar nästgårds mitt nya! :-)
För övrigt är det bra men är sugen på att slippa julen...Egypten i år också?!? :-)
Boza habibi!