Wednesday, May 30, 2007

Hickory dickory dock.

Jag har fått hicka. Vansinnigt frustrerande. Hela dan har den vart me mig. Eller, den delen av dan jag har vart vaken iaf. Vaknade vid 12, alldeles av mig själv, vilket va väldigt otippat då jag inte somnade förrän vid halv 6 i morse. Orsak: Telefon. Så kan d gå när viktiga saker inte kan vänta till nästa dag!

N kommer hit o sover över i helgen. En sista helg tsammans innan hon flyttar från mig igen. Tänk att vi ska spendera hösten i olika delar av landet, d känns så fel! Undrar om vi nånsin kommer hamna på samma ställe igen... Sorgligt kommer d iaf bli, började gråta redan i söndags efter utflyttningskalaset hon ställde till me, trots att jag visste då att vi skulle ses igen innan hon far. Sorgligt e va d e!

Under rubriken Dagens Övriga Händelser hittar vi två saker:

* Jag brände mig! I armhålan! D e så pinsamt så jag vet inte riktigt om jag vågar erkänna d, men ja, nu står d här, öppet för alla att ta del av. Vaxet blev helt enkelt för varmt... :( Fåfängligheters fåfänglighet...

* Jag har hittat mer kläder som inte e för små längre! :) Köpte en t-shirt i USA, typ andra veckan eller nåt, på en affär som jag sedan kom att älska, J Crew, och därför har jag grämt mig lääänge över att jag växte ur den... Men så provade jag den igen, efter att ha kommit i ett par tidigare för små jeans, och se, den passade! Att den är storlek XS e ju bara positivt för självkänslan, för den skulle säkerligen heta M eller åtminstone S i vilken annan affär som helst... :)

D här me vikt e ju onekligen ett stort bekymmer inför augusti... Oroar mig för att jag inte ska klara av att hålla vikten hela vägen... D vore ju så jobbigt att helt plötsligt gå upp igen! Vilket ju kan bli en effekt av p-piller... Barnmorskan måste konsulteras! När jag nu liks har lyckats gå ner efter alla dessa månader sen jag kom hem från usa (vilket torde vara drygt 10) så vill jag ju inte gå upp igen lagom till en grej som mitt eget bröllop...

Hur eller hur, blir inte mer spännande än så här idag. Ska ge mig ut i internetdjungeln o leta reda på en fin tiara nu. Och skriva lite mail. Och kolla hur dagens omgång placeringskort ser ut. Och vänta på att tröttheten infinner sig.

No comments: