Sunday, March 18, 2007

SM-guld?? Nej, tydligen inte...

KOM IGEN NU DÅ HAMMARBY!!!

sm-final mot edsbyn, än så länge ledning 3-0, halvvägs in i andra halvlek... straff för edsbyn, kan inte sluta va nervös... NEEEJ! dom satte den! kan inte sluta minnas finalen 2004, då hammarby ledde mot just edsbyn, med 5-2, men matchen slutade med förlust, 6-7... hur ska d gå den här gången?? 20 minuter kvar...

och sen e d bara 1,5 h kvar till sista (avgörande) kvarten i hockeyn... 3-3 i matcher, OERHÖR jämn målskillnad! timrå har +1, men å andra sidan så spelar ju d ingen som helst roll när modo vinner ikväll... sen blir d semi, hur ska d gå...? blir d nån guldfest i övik i år? tveksamt tror jag bestämt...

senast på önskelistan: en sån här, att använda på bröllopsresan:
visst e den rätt söt... ingenting man använder jättemånga gånger, men söt... kanske värd sina 200:- ändå...

NEEJ!! edsbyn gjorde mål igen! 2-3, bara en dryg kvart kvar av ordinarie tid nu... shit, d kan ju verkligen inte va roligt att va målvakt i bandy! största målet o minsta bollen, iaf i förhållande t varandra. måste ha ett grymt försvarsspel om man ska klara sig...

i övrigt har jag haft en väldigt tråkig dag. hittade ingen motivation imorse, så jag låg kvar i sängen o kollade på tv tills halv tre. hade tänkt läsa tidningen oxå, men den kom inte! verkar va nåt me söndagar, inte första gången... Vilket ju e lite lustigt, för M får ju sin... så d e ju knappast så att umeå inte delar ut tidningar på söndagar... men jaja...

har börjat komma in i en sån där mardrömsperiod igen, när d gäller bröllopet. d började redan för ett par månader sen, när jag drömde flera gånger att jag glömde klänningen när jag åkte till kyrkan, eller att jag kom fram o insåg "va? va d idag?"... men d slutade när jag väl hade valt klänning. nu e d annat som spökar. häromnatten va d inbjudningarna som kom tbx i fel storlek o me stavfel. o i natt gick nog ungefär ALLT fel... Klänningen va sydd i jätteful modell i rosa jeanstyg... Prästen glömde halva vigselakten, vilket ju ledde till att äktenskapet inte va juridiskt bindande... musikerna glömde att spela o sjunga... och när vi kom ut på kyrktrappan så tyckte våra vänner att d va viktigare att sola än att hälsa på oss...!

MEN! Jag vaknade med en lättad känsla, för jag insåg att d e ju inte för detaljerna vi gifter oss, utan för att vi älskar varandra! d spelar ju ingen roll vad jag har på mig, vilka sånger som sjungs eller hur dekorationerna o frisyren ser ut. D viktiga e att vi har varandra! Och d har vi :)

Nu e d inte många minuter kvar... 5 närmare bestämt... Hörna för edsbyn, kvittera inte e ni snälla! jo, d gjorde dom... AAAAAAAAAHH!! 3-3 me fem minuter kvar, NÄÄÄÄÄÄÄR ska hammarby få sitt sm-guld?? d e sjätte finalen på 2000-talet, d kan inte bli en sjätte förlust... :( Dessutom finns d inte plats för förlängning i mitt schema! Borde ta pausen mellan bandy o hockey för att gå till ica o köpa fil... Men hur ska d gå, om d blir 2*15 till? även om d avgörs på sudden...

ja, d va ju snabbt gjort iaf... edsbyn vann... trots att hammarby hade ett par bra lägen... :'(

jaha, va d ica nu då, så jag kan lyssna på hockeyn om en timme... hoppas verkligen att d går bättre där, annars kommer jag inte va rolig att ha att göra me ikväll!! :(

No comments: