Saturday, July 11, 2020

Semester

Efter att ha checkat ut en dag tidigare än planerat inledde jag fyra veckors ledighet med 12 timmars sömn. Trodde inte mina ögon när jag vaknade o kollade klockan på fredagen, men välbehövligt var det efter en dryg vecka av konstant trötthet. Skönt också att hinna landa en dag innan helgens road trip. En heldag utan barnen, inklusive shopping, utemiddag på tu man hand med A & filmkväll. Såg Blackkklansman för andra gången på nån vecka, rekommenderas starkt! Fem av fem pumpor.

Lördagen tillbringade jag istället i bilen, för att hämta hem illbattingar från Småland. E4 mellan Gränna & Huskvarna måste ju vara Sveriges vackraste vägsträcka! Imorgon planerar jag för lunch på Smultronstället i Söderköping och därefter hemfärd. Vad vi ska hitta på resten av sommaren är lite oklart, men en resa till Österlen har vi bokad. Kanske lite andra utflykter, men det är beroende av andra, så återstår att se.

Sprang med JoA i veckan också, 12 km knåpade vi ihop i rimligt tempo. Haft ett väldigt motstånd mot långpass hela våren, så skönt att bevisa för mig själv att det är görbart, oavsett om det blir nån halvmara eller inte i höst.

Just nu ett pågående färgprojekt i huvudet, Wallander på tv och semesterkänslan infinner sig allt mer. 

No comments: