Monday, July 20, 2020

En helt vanlig måndag...

Det blev en sån där dag när man i godan ro sitter o käkar carbonara med familjen, hör nåt utanför och tänker "Skottlossning? Nä, jag är ju skadad och förra gången lät det helt annorlunda!", för att ett par timmar senare läsa i kvällspressen att det visst var skottlossning jag hörde. Oklart varför, ingen verkar skadad, men tydligen har polisen gripit några nu iaf. Jag hade inte tänkt flytta nå mer innan det blir dags för ålderdomshemmet, men ibland undrar jag ändå. Har börjat hålla lite koll på Hemnet igen, men ett sånt kalas ska ju finansieras också... Vi lär således bo kvar här ett tag till. Vissa dagar tänker jag att fem eller tio kvadrat mindre inte gör nån skillnad och att det kanske skulle vara värt det, andra dagar tänker jag att jag håller på att bli knäpp över hur trångt vi bor redan nu. Så mycket som ska vägas för och emot...

Bodypump idag, det märktes att jag slarvat med träningen i tre veckor. Planerar att springa med JoA på onsdag, behöver nån som drar ut mig och är oändligt tacksam att hjälpen finns! Minns när jag & Ah skulle vara varandras draghjälp för närmare 20 år sen - vi drog oftare med oss varann från gymmet till närmsta fik istället :D Med JoA går det bättre, hennes pannben verkar gjort av stål. 

I'm all for sena kvällar, men nån måtta måste det kanske ändå finnas, så tack och godnatt!

No comments: