Monday, July 13, 2020

Dagens tankar

Jag har full förståelse för att alla inte har råd att ha kalas på Populära Barnvänliga Stället, typ lekland. Mitt tips till dessa personer är: ha inte det då. Hitta ett billigare alternativ; picnic i parken, grilla hamburgare på gården, middag/filmkväll hemma, disco i kvarterslokalen - det finns att välja på. Men att bjuda in till PBS-kalas och först när gästen i fråga tackat ja informera om att vederbörande förväntas betala inträdet själv tycker jag går bortom gränsen för vanligt vett och hyfs. Jag som ändå har ekonomiska förutsättningar kan ju inte gärna säga nej i efterhand av någon sorts princip heller, eftersom barnet redan börjat längta, men rent krasst kunde det ju vara så att en förälder faktiskt inte har råd att betala. Hur blir det då för barnet som tackat ja?

Annars en bra dag. Lämnat blod och slappat, inte så mycket mer. Somnade till o med en stund efter middagen... Två hostiga/snoriga barn som stoppar oss från att hitta på nåt, så bara att gilla läget.

Träning och blodgivning brukar inte vara kompatibla samma dag för mig, men jag tror jag ska klämma in en promenad när barnen har lagt sig. Efter en helg i bilen och denna dagen hemma behöver jag få igång benen lite. Siktar på Bodypump imorgon och ett par löppass senare i veckan. Wish me luck... 

No comments: