Sunday, May 03, 2020

10 km

Mjo, milen fanns i benen. Inte riktigt så snabb som jag kanske hade tänkt mig, men vad kan man begära efter så lång tid? Glad att jag ens överlevde och rent krasst var jag åtminstone inte SÅ mycket sämre än jag hade siktet inställt på. Höften krånglade lite på slutet, oklart varför men jag gissar att jag spänner mig när jag springer. Runt nio km funderade jag på om jag ens skulle kunna slutföra, men det gick. Lång stretch efteråt avhjälpte för stunden.

I övrigt en bra söndag, med sol och regn om vartannat. Lyckades planera in en tur till Stadium för nya fotbollsskor till Lillprins Bus i solskenet, promenaden hem i regnet. Såklart. Förutom det har jag just ingenting att klaga på idag. Ny vecka imorgon. Jobbet går på sparlåga just nu. Det råder flyttstopp mellan institutionerna och ingen ut = ingen in, så i praktiken jobbar vi på halvfart. På gott och ont... Vill ogärna ha massa minus på flexlistan, men det är svårt att fylla ut en heltid med halva ordinarie arbetsbelastningen. Klurar på ett bra upplägg för de kommande veckorna. Det drar ju ihop sig mot semester också, så då kan det ju vara bra att ha lite mer luft i schemat för att hinna avsluta allt i tid innan vi går.

Men innan semester så drar det ihop sig mot sovdags...

No comments: