Tuesday, August 07, 2018

Plötsligt händer det

"Vilket fint körsbärsträd du har!" sa jag till Ah igår. "Fint, ja" svarade hon, "men de är inte goda". Jag var inte överens i den frågan och det slutade med att jag fick med mig närmare 15 liter körsbär hem. Vad trädet beträffar så syntes det knappt att vi plockat. Lite sura, för all del, men det gör mig ingenting och de duger definitivt att koka saft på! För någon gång ska väl vara den första för sådant också. Än så länge sju liter färdig saft och drygt en liter bär kvar. Så kan det gå, när andan faller på!


Sommarens resande avslutades i Småland i helgen. Jag, mamma o barnen gick på High Chaparral och jag vet inte riktigt vem som uppskattade det mest :)


Efter två veckor hemifrån kan det ju dock vara skönt att få landa i sitt rum hemma till slut, med alla leksaker på plats och sin egen säng att sova i. S satte igång att rita direkt, här en bild som visar hur han och E är inne i huset och alla andra är utanför. Jag tror han uppskattade tryggheten i att komma hem :)


Sommaren blev både som jag tänkt och inte. Mer bad och mindre träning än planerat, men på det stora hela är jag mycket nöjd med utfallet. En semesterdag kvar och jag har aldrig känt mig så redo att börja jobba! Jag hade kunnat gå dit redan igår om så hade varit. Bävar dock för det här med väckarklockan som kommer ringa drygt tre timmar tidigare än jag är van att stiga upp. Men det är väl en vanesak som sätter sig nästa vecka.


2 comments:

www.mewertzaxelsson.blogspot.com. said...

Nu måste jag fråga:"Vad är det människor håller på med?"
Samtidigt måste jag skratta, tror att Gud har humor.
Körsbärssaft, det var inte dåligt! Ha,ha

www.mewertzaxelsson.blogspot.com. said...

Jag älskar mina barnbarn!