Friday, August 17, 2018

Friday fun


En riktig vecka in på "nya" jobbet så känns det fortfarande overkligt att vara tillbaka. Försöker mysa till kontoret lite, till skillnad från den ångestdrivande blandningen av pärmar och böcker i olika färger, helt utan koordination, som var där när jag flyttade in. Förutom det har jag hunnit med lite socialtjänstmöte och lite kortspel och lite av varje. På något magiskt vis har jag lyckats få saker gjorda, trots att det tydligen bara var måndag och fredag den här veckan.

E på kalas hos en klasskompis ikväll, en annan kompis gjorde sällskap med oss hem. Chit-chattade med tjejerna om allt möjligt, alltifrån fobier till tamponger och fallskärmar för småkryp. "Jag har nog inga andra kompisars föräldrar som kan prata, alla är så stela". Jag hoppas det var en komplimang.

No comments: