Monday, July 30, 2018

True story

Sol och bad blev det inte som jag tänkt med, det är ju ett som är sant. Bilderna nedan är från igår, jag har tagit den ena men går i god för att den andra är sann. (Annars kan man kolla det här klippet från SVT).


Ingen mening att ens försöka hålla fötterna torra, bara att ta av strumpor och skor istället. 

Idag fick jag tummen ur att släppa prestigen kring min träning. Det är så, så svårt att inse att jag inte är där jag var för ett par år sen. Inte konstigt, eftersom jag inte haft någon som helst struktur eller rutin sen senaste Halvmaran. Jag jobbar hårt på att komma över att jag just nu befinner mig på springa-gå-intervaller, men jag kommer väl komma vidare. Nytt försök imorgon, innan bio med JoA. 

1 comment:

www.mewertzaxelsson.blogspot.com. said...

Eftersom du är kristen så kan du ju behöva lite andlig mat.


HEL OCH REN.

Ty livets Andes lag har flyttat in i mitt hjärta och
satt mig FRI från syndens och dödens lag!

Guds rike är invärtes i er!
Guds rike är vår verkliga natur. Paulus säger: "En
själisk människa tager inte emot, vad som hör Guds
Ande till".
Den oandliga människan förkastar de sanningar som
hör Guds Ande till.

Den andliga människan som är behärskad av Guds rike
är en sant naturlig människa. Hel och ren.

Är det att vara kristen och personlighet ett och detsamma?
Ja! När du upptäcker den kristna vägen, upptäcker du din egen
väg som människa.

Att acceptera den kristna vägen är att höja personligheten.
Som blir samlad, anpassad efter verklighetens natur, under
fullkommnadets lag.

"Att uppfyllas av Anden".
Jag överlåter mig till min Fader, Guds vilja med glädje, det
är även min djupaste vilja. Låt mig uttrycka mig själv genom
din Ande, Fader Gud.

5.8.2018 Mita.